سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش کوک کردن سه تار

آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج

برای دیدن سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج و دیدن رزومه اساتید بر روی سایت زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

فعالیت های آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج :

تدریس کلیه سازهای سنتی – کلاسک – پاپ

آواز سنتی – پاپ و کلاسیک

موسیقی کودکان ( ارف )

آموزش مبانی موسیقی ( سلفژ.تئوری موسیقی)

زیر نظر اساتید مجرب موسیقی ساز و آواز

تدریس گیتار پاپ  – کلاسیک – آکوستیک – فلامینگو – الکتریک

هارمونیکا(سازدهنی ) -  فلوت -  ویلن -  کمانچه . پیانو – ارگ و  کیبورد  و ..

 

برای دیدن سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج و دیدن رزومه اساتید بر روی سایت زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

 

سنتور -  تار -  سه تار – نی -  دف -  تنبک – نی انبان و …

ارف کودکان

 

برای دیدن سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج و دیدن رزومه اساتید بر روی سایت زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

 

آدرس : کرج -پل آزادگان -  ابتدای مطهری -  بعد از اداره ثبت -  ساختمان پارس -   طبقه 4 -  واحد 11

پست الکترونیک:

musicchakavak@chmail.ir

musicchakavak@gmail.com

32558986-7

09124681327

سامانه پیامک  :  10002632558986

از چرخاندن یکباره سیم خودداری نمایید. در صورتیکه گوشی ها توان نگهداری کوک را نداشته باشند در اصطلاح می گوییم آموزشگاه موسیقی کرج ساز کوک خالی می کند. برای رفع این مشکل به آرامی سیم را شل نموده و به آرامی بدون جداکردن سیم گوشی را تا نیمه از حفره مربوطه بیرون آورده و یکبار دیگر در جای خود قرار دهید. هنگام قرار دادن با اندکی فشار گوشی را در جای خود محکم نمایید.و سپس اقدام به کوک نمودن ساز فرمایید. در صورت تکرار مشکل فوق می بایست ساز توسط یک تعمیرکار سرویس گردد.
نکات مورد توجه آموزشگاه موسیقی کرج حین کوک کردن ساز:


حال به سراغ تیونر خواهیم رفت و بعد از روشن نمودن آن، بروی سیم اول مضراب می زنیم علامت های نشان دهنده ی روی تیونر نشاندهنده نت های موسیقی می باشند. در ابتدا ممکن است این حروف برایتان نا آشنا آموزشگاه موسیقی کرج باشد در جدول زیر حروف دستگاه تیونر و نت معادل آن را برای شناخت بهتر قرار خوهیم داد.

همانطور که اشاره شد سیم اول را بروی نت آموزشگاه موسیقی کرج Si کوک می نماییم. یعنی بعد از نواختن مضراب بروی سیم اول سه تار، طبق جدول فوق دستگاه مترونوم می بایست نت B را نشان دهد. درصورت چرخاندن بیش از حد گوشی ساز با سفت شدن بیش از حد آن، امکان پاره شدن آن بسیار می گردد. توصیه می گردد با وجود آشنایی نداشتن به نحوه کوک در ابتدا، بعد از هربار چرخاندن گوشی به آرامی به سیم نواخته و با دستگاه نت مورد نظر را چک نمایید تا به نت مورد نظر برسید. همانطور که گفته شد سیم های سه تار معمولا بالارفتن کوک را تا حدود نت های DO , Re تحمل می نمایند و سپس پاره خواهند شد.

- برای افزایش کوک گوشی هارا در شعاع اندکی چرخانده و اینکار را با دقت و حوصله انجام دهید و بعد از هربار چرخش و توقف دوثانیه ای به منظور ثابت گشتن سیم در محور حرکت خود اقدام آموزشگاه موسیقی کرج به مضراب زدن و چک کردن کوک فرمایید.

 

برای دیدن سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج و دیدن رزومه اساتید بر روی سایت زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

با چرخاندن گوشی سه تار به سمت راست سیم سفت تر گشته و کوک بیشتر می گردد. برای کم نمودن کوک و رسیدن آموزشگاه موسیقی کرج به نت های پایین تر گوشی را به سمت مخالف می چرخانیم.

بعد از کوک نمودن سیم اول نوبت سیم دوم می رسد. سیم دوم نیز به نام سیم سل Sol شناخته می شود که به دلیل اینکه سیم اول نیم پرده پایین تر آموزشگاه موسیقی کرج از نت دو یعنی بروی نت سی کوک گشته است، سیم دوم را نیز به جای سل نیم پرده پایین تر می آوریم. بدین ترتیب سیم دوم با توجه به علامت های مترونوم و بر طبق جدول بالا بروی F (دیز) کوک می گردد.
D E F G آموزشگاه موسیقی کرج A B C

در موسیقی ایرانی مبنای واحد و مشخصی برای کوک سازهایی چون تار و سه تار موجود نمی باشد و نوازندگان غالبا بر اساس سلیقه شخصی و حس و حال خود در لحظه ساز را با اندک آموزشگاه موسیقی کرج تغییراتی کوک می نمایند. این مسئله در ابتدا کمی موجب سردرگمی هنرجویان و علاقه مندان می گردد اما در ادامه موجب تنوع در صدادهی و رنگ آمیزی صوتی ساز ها می گردد.
Re Mi ِّFa آموزشگاه موسیقی کرج Sol La SI DO